To była jedna z tych karier, które tworzyły amerykański mit. Bracia Dodge urodzili się w małej miejscowości Niles w stanie Michigan, w niezamożnej rodzinie. Horace przyszedł na świat w 1864 r., John 4 lata później. Ich ojciec miał odlewnię i warsztat. To właśnie u niego bracia stawiali swoje pierwsze zawodowe kroki. W poszukiwaniu lepszej życia przenieśli się do Detroit, gdzie podjęli pracę w firmie produkującej kotły. Później przez kilka lat pracowali w Kanadzie. Od urodzenie byli niemal nierozłączni. „Jesteśmy braćmi, zawsze pracujemy razem” – mawiali. W dorosłym życiu nosili identyczne garnitury i odmawiali czytania listów, które nie były adresowane do nich obu. Ponoć też prowadzili intensywny nocny tryb życia – imprezowali, pili i rozrabiali w lokalnych barach. Bardzo dobrze się uzupełniali. Horace był sprawnym mechanikiem i wynalazcą, John miał smykałkę do interesów. W 1897 r. weszli w spółkę produkującą rowery. Tam odnieśli pierwszy biznesowy sukces. Po trzech latach jednak sprzedali udziały. Wrócili do Detroit i założyli własny warsztat maszynowy. Już w 1901 r. otrzymali pierwszy duży kontrakt od Ransom Olds. Dostarczali siliniki i skrzynie biegów do Oldsmobilów. Szybko zdobyli uznanie jako świetni wykonawcy. W 1903 r. Ford w zamian z 3 tys. dolarów gotówki i części o wartości 7 tys. dolarów oddał im 10 procent swojej trzeciej i jak się okazało zdecydowanie najlepszej firmy – Ford Motor Company. Warto dodać, że bracia Dodge mieli zdecydowanie większą firmę – zatrudniali 135 osób, gdy Ford ledwie 12. Współpraca trwała 10 lat i przyniosła braciom Dodge fortunę. Zarabiali podwójnie – na sprzedawanych częściach i dywidendach ze sprzedaży nowych Fordów. W 1913 r. postanowili się jednak usamodzielnić. „Rzygać mi się chce od siedzenia w kieszeni Forda” – miał rzucić John. Bracia stworzyli firmę Dodge Brothers. Początkowo produkowali ciężarówki na potrzeby armii. W 1917 r. zbudowali swój pierwszy samochód osobowy. Ich pojazd był znacznie droższy niż Ford, za to był znacznie lepiej wyposażony. Szybko stali się jednym z największych producentów samochodów w Stanach Zjednoczonych. Obaj bracia zmarli w 1920 r. Jako pierwszy w styczniu John, który nabawił się zapalenia płuc. Horace przeżył go zaledwie o 11 miesięcy.